Proces Verbal
07 March 2010
PROCES VERBAL
Încheiat azi 07.03.2010 la sediul Primăriei comunei Tăureni.Consiliul Local al comunei Tăureni a fost convocat prin Dispoziția primarului nr.60 / 03.03.2010. La ședință sunt prezenți toți consilierii , primarul și secretarul comunei.În introducere , secretarul comunei Tăureni citește procesul verbal al ședinței de consiliu din 27.02.2010 și îl supune spre aprobare,se aprobă în unanimitate de voturi cu 9 voturi,,pentru’’.Pentru alegerea unui nou președinte de ședință dl. Mureșan Gheorghe propune pe d-na Rusu Dorina ; nemaifiind alte propuneri se supune la vot propunerea d-lui Mureșan Gheorghe ,se votează în unanimitate de voturi cu 9 voturi ,,pentru’’.
Președintele de ședință d-na Rusu Dorina citește ordinea de zi:
1) Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului local pe anul 2010.
2) Diverse.
Dl. Primar propune adăugarea a încă unui punct pe ordinea de zi:
3)Proiect de hotărâre privind aprobarea alocării a 30 l benzină Postului de Poliție Tăureni din cota alocată Primăriei comunei Tăureni și a aprobării Acordului de Parteneriat dintre I.J.P. Mureș și Primăria comunei Tăureni. Se supune la vot ordinea de zi , se votează în unanimitate de voturi cu 9 voturi ,,pentru’’.
Se trece la primul punct de pe ordinea de zi:
1)Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului local pe anul 2010.
Președintele de ședință dă cuvîntul d-lui primar Oltean Ovidiu care citește Raportul întocmit de dânsul și consilierul cu atribuții contabilitate înregistrat sub nr.273 / 04.02.2010.Sunt detaliate veniturile , alcătuirea acestora pe anul 2010 și partea de cheltuieli, bugetul instituției autofinanțate ; citește proiectul de hotărâre inițiat de dânsul .Dl. primar spune că sunt în pericol salariile asistenților personali , nu există sume alocate suficient pentru plata salariilor acestor asistenți.Secretarul comunei arată că nu este împotriva investițiilor propuse dar în cazul în care suma alocată pentru salariații Primăriei este mai mică decât anul trecut în ceea ce privește plata salariilor repartizarea cheltuielilor nu este oportună și în mod sigur ne vom adresa în instanță pentru plata salariilor .D-na David Gabriela propune reducerea numărului de personal pentru diminuarea cheltuielilor , dl. Primar spune că va reduce 1 sau 2 posturi ; probabil se va mai rectifica bugetul pe parcursul anului.Secretarul comunei spune că ,Codul Muncii protejează drepturile salariaților ,salariul nu poate face obiectul unei tranzacții ,renunțări sau limitări a acestuia. D-na David Gabriela cere relații privind lucrarea de introducere a apei în comună și canalizarea, dl.primar detaliază stadiul proiectului.D-na David Gabriela părăsește ședința înainte de supunerea la vot a proiectului de hotărâre. Dl. Primar spune că sunt probleme financiare cu mai mulți furnizori , existând obligații de plată către aceștia;nu sunt prevăzuți bani pentru plata serviciilor de consultanță pe măsura 322. Dl. Babă Mihai spune că se fac studii de fezabilitate și se cumpără terenuri fără să fie construite - edificate construcțiile propuse. Dl. Primar spune că dânsul respectă procedura legală în ceea ce privește construirea unui nou Cămin Cultural,că mai întâi se fac studii topo și pe urmă în funcție de bani se vor efectua investițiile ; și că pentru amenajarea parcului din comună se va negocia cu fostul proprietar pentru a fi achiziționat.
Secretarul comunei spune că proiectul de hotărâre inițiat nu este oportun atîta timp cât nu acoperă plata salariilor pentru personalul Primăriei, repartizarea cheltuielilor nu este correct efectuată , secretara primăriei propune renunțarea la achiziționarea terenului pentru construirea unui teren de sport. Dl. Primar propune diminuarea la cap.67.02(achiziționarea unui teren pentru construirea unei săli de sport) cu suma de 42.000 lei; de la 52.000 lei la 10.000 lei –iar suma să fie aprobată pentru cap.51.02-administrație publică ,se supune la vot proiectul de hotărâre inclusiv propunerea făcută de dl. Primar de diminuare a sumei de la 52.000 lei la 10.000 lei pentru a acoperi plata salariilor angajaților ;se votează în unanimitate de voturi cu 8 voturi ,,pentru’’.
Consilierii iau în discuție punctul de pe ordinea de zi propus de primar.
Proiect de hotărâre privind aprobarea alocării a 30l benzină Postului dee Poliție Tăureni din cota alocată Primăriei comunei Tăureni și a aprobării Acordului de Parteneriat dintre I.P.J. Mureș și Primăria comunei Tăureni.Dl.primar propune ca 30 l benzină să fie apobate Postului de Poliție Tăureni din cota repartizată Primăriei.Se supune la vot ,se votează în unanimitate de voturi cu 8 voturi ,,pentru’’ proiectul de Hotărâre.
Drept pentru care am încheiat prezentul process verbal.
Primar Secretar Președinte de Membrii
ședință