Proces Verbal

07 March 2010

PROCES  VERBAL

 

 

 

  Încheiat  azi  07.03.2010  la  sediul  Primăriei  comunei  Tăureni.Consiliul  Local  al  comunei  Tăureni  a  fost  convocat  prin  Dispoziția  primarului  nr.60 / 03.03.2010. La  ședință  sunt  prezenți  toți  consilierii , primarul  și  secretarul comunei.În  introducere , secretarul  comunei  Tăureni  citește  procesul  verbal  al  ședinței  de  consiliu  din 27.02.2010  și  îl  supune  spre  aprobare,se  aprobă  în  unanimitate  de  voturi  cu  9  voturi,,pentru’’.Pentru  alegerea  unui  nou  președinte  de  ședință  dl.  Mureșan  Gheorghe  propune  pe  d-na  Rusu  Dorina ; nemaifiind  alte  propuneri  se  supune  la  vot  propunerea  d-lui  Mureșan  Gheorghe ,se votează  în  unanimitate  de voturi  cu  9 voturi ,,pentru’’.

  Președintele  de  ședință  d-na  Rusu  Dorina  citește  ordinea  de  zi:

1)  Proiect  de  hotărâre  privind  aprobarea  bugetului  local  pe  anul  2010.

2)  Diverse.

Dl. Primar  propune  adăugarea  a  încă  unui  punct  pe  ordinea  de  zi:

  3)Proiect  de  hotărâre  privind  aprobarea  alocării  a  30 l benzină  Postului  de  Poliție  Tăureni  din  cota  alocată  Primăriei  comunei  Tăureni  și  a  aprobării  Acordului  de  Parteneriat  dintre  I.J.P.  Mureș  și  Primăria  comunei  Tăureni. Se  supune  la  vot  ordinea  de  zi , se  votează  în  unanimitate  de  voturi  cu  9  voturi ,,pentru’’.

Se  trece  la  primul  punct  de  pe  ordinea  de  zi:

  1)Proiect  de  hotărâre  privind  aprobarea  bugetului  local  pe  anul  2010.

Președintele  de  ședință  dă  cuvîntul  d-lui  primar Oltean  Ovidiu care  citește  Raportul  întocmit  de  dânsul  și  consilierul  cu  atribuții  contabilitate  înregistrat  sub  nr.273 / 04.02.2010.Sunt  detaliate  veniturile , alcătuirea  acestora  pe anul  2010 și  partea  de  cheltuieli,  bugetul  instituției  autofinanțate ; citește  proiectul  de  hotărâre  inițiat  de  dânsul .Dl.  primar  spune  că  sunt  în  pericol  salariile  asistenților  personali , nu  există  sume  alocate  suficient  pentru  plata  salariilor  acestor  asistenți.Secretarul  comunei  arată  că  nu  este  împotriva  investițiilor  propuse  dar  în  cazul  în  care  suma  alocată  pentru  salariații  Primăriei  este  mai  mică  decât  anul  trecut  în  ceea  ce  privește  plata  salariilor  repartizarea  cheltuielilor  nu  este  oportună  și  în  mod  sigur  ne  vom  adresa în  instanță  pentru  plata  salariilor .D-na  David  Gabriela  propune  reducerea  numărului  de  personal  pentru  diminuarea  cheltuielilor , dl. Primar  spune  că  va  reduce  1 sau  2  posturi ; probabil  se  va  mai  rectifica  bugetul pe  parcursul  anului.Secretarul comunei  spune  că ,Codul  Muncii  protejează  drepturile  salariaților  ,salariul  nu  poate  face  obiectul  unei  tranzacții ,renunțări  sau  limitări  a  acestuia. D-na  David  Gabriela  cere  relații  privind  lucrarea  de  introducere  a  apei  în  comună  și  canalizarea, dl.primar  detaliază  stadiul  proiectului.D-na  David  Gabriela  părăsește  ședința  înainte  de  supunerea  la  vot  a  proiectului  de  hotărâre. Dl.  Primar  spune  că  sunt  probleme  financiare  cu  mai  mulți  furnizori  , existând  obligații  de  plată  către  aceștia;nu  sunt  prevăzuți  bani  pentru  plata  serviciilor  de  consultanță  pe  măsura  322. Dl.  Babă  Mihai  spune  că  se  fac  studii  de  fezabilitate  și  se  cumpără  terenuri  fără  să  fie  construite  -  edificate  construcțiile  propuse. Dl. Primar  spune  că  dânsul  respectă  procedura  legală  în  ceea  ce  privește  construirea  unui  nou  Cămin  Cultural,că  mai  întâi  se  fac  studii  topo  și  pe  urmă  în  funcție  de  bani se  vor  efectua  investițiile ; și  că  pentru  amenajarea  parcului  din  comună  se  va  negocia  cu  fostul  proprietar  pentru  a  fi  achiziționat.

Secretarul  comunei  spune  că  proiectul  de  hotărâre  inițiat  nu  este  oportun  atîta  timp  cât  nu  acoperă  plata  salariilor  pentru  personalul  Primăriei, repartizarea  cheltuielilor  nu  este  correct  efectuată  , secretara  primăriei  propune  renunțarea  la  achiziționarea  terenului  pentru  construirea  unui  teren  de  sport. Dl. Primar  propune  diminuarea  la  cap.67.02(achiziționarea  unui  teren  pentru  construirea  unei  săli  de  sport)  cu  suma  de  42.000 lei; de  la  52.000 lei  la  10.000  lei –iar  suma  să  fie  aprobată  pentru  cap.51.02-administrație  publică ,se  supune  la  vot  proiectul  de  hotărâre  inclusiv  propunerea  făcută  de  dl.  Primar  de  diminuare  a  sumei  de  la  52.000  lei  la  10.000  lei  pentru  a  acoperi  plata  salariilor  angajaților ;se  votează  în  unanimitate  de  voturi  cu 8  voturi ,,pentru’’.

  Consilierii  iau  în  discuție  punctul de pe ordinea de  zi  propus  de primar.

Proiect  de  hotărâre  privind  aprobarea  alocării  a  30l  benzină  Postului  dee  Poliție  Tăureni  din  cota  alocată  Primăriei  comunei  Tăureni  și  a  aprobării  Acordului  de  Parteneriat  dintre  I.P.J. Mureș  și  Primăria  comunei  Tăureni.Dl.primar  propune  ca  30 l  benzină  să  fie  apobate  Postului  de  Poliție  Tăureni  din  cota  repartizată  Primăriei.Se  supune  la  vot ,se  votează  în  unanimitate  de  voturi  cu  8  voturi ,,pentru’’ proiectul  de  Hotărâre.

 

  Drept  pentru  care  am  încheiat  prezentul  process  verbal.

 

 

Primar   Secretar  Președinte  de  Membrii

  ședință