Hotararea Nr. 20 Din 29.07.2010

ROMANIA

JUDEŢUL  MUREŞ

CONSILIUL LOCAL TĂURENI

 

 

H O T Ă R Â R E  A NR.20

Din: 29.07.2010

Privind  aprobarea Regulamentului  de organizare a evidenţei  şi  circulaţia actelor a aparatului de specialitate a primarului

 

 

   Consiliul local al comunei  Tăureni, judeţul  Mureş

  Având în vedere  Referatul  întocmit de primar şi  secretarul  comunei  Tăureni înregistrat  sub nr. 1697/08.07.2010

  Luând în  considerare Avizele favorabile ale Comisiilor de specialitate ale Consiliului  local  Tăureni

  In temeiul  art.  36 alin.1 , alin.2 lit. a , art. 45 alin.1 şi art.115  alin.1 lit.b din  Legea nr.215/2001- rep. administraţiei publice locale

 

HOTĂREŞTE:

 

  Art.1.Se aprobă  Regulamentul  de organizare a evidenţei  şi  circulaţia actelor

a aparatului de specialitate a primarului  ,ataşat prezentei  hotărâri şi face parte  integrantă  din prezenta.

  Art.2.Primarul şi secretarul  comunei  vor duce la îndeplinire prezenta  hotărâre.

  Art.3.Câte un  exemplar  din prezenta hotărâre se  comunică :

  -Instituţiei Prefectului judeţului  Mureş

  -primarului  comunei  Tăureni

  -spre afişare

 

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ

 

BABĂ MIHAI

 

 

  Contrasemnează secretar

  Oltean  Maria

  Anexa la H.C.L. nr.20/29.07 2010.

 

 

 

REGULAMENTUL

 

DE ORGANIZARE A EVIDENTEI

SI CIRCULATIA ACTELOR

 

 

  Art.1.  Primirea, distibuirea si expedierea corespondentei

 

  Primirea, si inregistrarea corespondentei  se face de catre referentul  relaţii cu publicul ,  care o inaintează primarului pentru repartizare, urmand ca aceasta sa fie predată  celor carora le-a fost repartizata  pentru solutionarea  in mod competent si in termenele legale. Expedierea corespondentei se face de catre  Referentul  relaţii  cu publicul.

 

  Petitiile (intelegandu-se prin acestea in sensul dispozitiilor O.G.nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor: cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulate in scris sau prin email, pe care un cetatean ori o organizatie legal constituita  o poate adresa autoritatilor publice) se inregistreaza de catre  referentul  relaţii  cu publicul  in registrul de  evidenta a  petitiilor si se  repartizeaza personalului de specialitate caruia îi apartine pentru solutionare si formularea raspunsului in termen legal.

 

  In vederea solutionarii petitiilor personalul de specialitate le va solutiona in mod competent cu motivarea legala, iar in cazul in care termenul de solutionare este insuficient va putea solicita prelungirea acestuia  cu inca cel mult 15 zile, conducatorului institutiei. Persoana careia i s-a repartizat petitia este direct raspunzatoare de solutionarea in termen, sens in care va deschide o condica de evidenta a corespondentei, cu termene de solutionare, in caz contrar, sa poata fi informat in timp util conducatorul institutiei.

 

  Actele elaborate de consiliul local, in special hotararile adoptate  se vor inregistra de catre secretar,  in registrul  special de evidenta a hotararilor, urmand a fi comunicate Institutiei Prefrectului, primarului,  persoanelor interesate, precum si afisate in termenele legale si  postate  pe site-ul primariei .

 

  Corespondenta adresata personal si nominal se prezinta persoanelor indicate fara a fi desfacuta, inregistrarea ei facandu-se conform instructiunilor 3476/1969.

 

 

 

 

  Expedierea corespondentei prin posta sau prin curier(guard) se face zilnic de catre referentul  relaţii cu publicul  .

   Corespondenta de raspuns va purta numarul de inregistrare la primire iar cea intocmita in nume propriu cu numar “ din oficiu”.

 

  Art.2.  Emiterea dispozitiilor

 

  In vederea emiterii dispozitiilor primarului acestea vor fi insotite de un referat de specialitate semnat de catre persoana ce initiaza dispozitia , referatul se intocmeste in doua exemplare din care unul se inainteaza la secretarul primariei in vederea inscrierii in registrul de evidenta si un exemplar va ramane la persoana care la intocmit.

  Dispozitiile primarului se comunica in mod obligatoriu prefectului judetului Mureş , pentru exercitarea controlului legalitatii, in cel mult 5 zile lucratoare de la emiterea  lor.

 

  Art.3. Semnarea si avizarea pentru legalitate a actelor emise

 

  Toata corespondenta care se intocmeste de aparatul de specialitate al primarului in relatiile cu persoanele fizice sau juridice din tara sau strainatate , precum si in justitie va purta semnatura primarului sau a primarului si secretarului comunei  precum şi  numele si prenumele ,semnătura persoanei care a intcomit-o.

  - dispozitiile  vor fi semnate de către primar si vizate pentru legalitate de catre secretarul comunei.

  - raspunsul la petitiile adresate autoritatilor locale va fi semnat de catre persoana careia i-a fost repartizata spre solutionare. Raspunsul va fi insotit de adresa de inaintare purtand semnatura primarului si a secretarului comunei.

  -  corespondenta avand la baza formulare tipizate care prevad anumite semnaturi se semneaza de catre persoanele avand functiile respective.

  - delegatiile pentru deplasarea in interesul serviciului se vor semna de catre primar pentru viceprimar si secretar, de catre primar, viceprimar si secretar pentru ceilalti salariati, in functie de activitatea pe care o coordoneaza.

  - delegatiile pentru  deplasarile in  judeţ şi în  afara judetului ,in interes de serviciu se vor aproba , in toate cazurile, pentru toti salariatii, de catre primar.

  - viza delegatiilor persoanelor venite in delegatie la primarie se vor face de catre primar, viceprimar si secretar.

   

 

 

 

 

 

  Art.4.  Gestionarea stampilelor Primariei  TĂURENI , se face de catre secretar ,referent  relaţii  cu publicul  si  consilierul  cu  atribuţii de buget –contabilitate astfel: Stampila cu “  Primăria comunei  TĂURENI  1“  cu  stemă  va fi  gestionată  de către contabil  ,ştampila cu  “COMUNA TĂURENI” 1  fără  stemă  este gestionată de referentul  relaţii  cu publicul  iar stampilele cu  stemă  ce se aplica pe dispozitiile  primarului,  hotararile consiliului local si pe  actele de stare civilă sunt gestionate de secretarul comunei.Toate ştampilele  se vor păstra în fişete metalice  .

 

  Art.5. Folosirea stampilelor  se face dupa cum urmeaza :

a)  – Stampila cu inscriptia “ COMUNA TĂURENI”  1  fără stemă  se aplica pe toata corespondenta Primariei – in relatiile cu persoanele fizice si juridice si este  folosită de  referentul relaţii cu publicul .

b)  Stampila cu inscriptia “ Primaria comunei  TĂURENI 1”  cu  stemă  se aplica pe actele  intocmite de Compartimentul contabilitate ,impozite şi taxe ,  achiziţii publice  şi  resurse umane  este  folosită  de  consilierul  cu  atribuţii  buget-contabilitate.

c)  – Stampila cu inscriptia “Consiliul local al comunei  TĂURENI si stema Romaniei “ se aplica pe hotararile consiliului local şi  este  folosită  de către secretar

d)  – Stampila cu inscriptia “Primaria comunei TĂURENI  – Primar si Stema Romaniei “ se aplica numai pe dispozitiile emise de primar şi  este  folosită de către secretar

e)  – Stampila cu inscriptia “Primaria comunei  TĂURENI – starea civila si Stema Romaniei” se aplica numai de  ofiţerul  şi delegatul de stare civilă  ,  este  folosită de secretarul comunei care îndeplineşte şi  funcţia de ofiţer delegat  de stare civilă  pe corespondenta referitoare la starea civila , iar în lipsa acestuia de  delegatul de stare civilă  numit să o înlocuiască  .

  Art.6.  Aplicarea stampilelor se face dupa cum urmeaza :

  -  Stampila “ COMUNA TĂURENI”  1  pe corespondenta cu semnaturile  primarului, viceprimarului si secretarului şi a referenţilor cu  atribuţii  asistenţă socială  ,registrul  agricol ,consilierul  personal al primarului,referentului  cu  atribuţii bibliotecă şi  cultură şi responsabil  I.S.U.

    -  Stampila “ Primaria comunei  TĂURENI 1”  cu  stema  pe corespondenta cu semnaturile primarului , a consilierului  cu  atribuţii  buget-contabilitate ,inspectorului  cu  atribuţii  achiziţii publice şi resurse umane , referentului  cu  atribuţii  impozite şi taxe şi  casierului .

  -  pe dispozitiile emise de primar se aplica stampila “Primar cu sigiliul Stema Romaniei “,  pe semnatura primarului  sau a persoanei delegate de acesta;

  -  pe hotararile adoptate de  consiliulul local se aplica stampila “ Consiliul local cu Stema Romaniei “,  pe semnatura presedintelui de sedinta sau pe semnatura  altor consilieri desemnati in situatii speciale;

  - stampila cu inscriptia “Starea civila” se aplica pe  semnăturile ofiţerilor delegaţi  de stare civila, desemnati de catre primar ;

  Art.7. In cazuri justificate de lipsa a  persoanelor din institutie (concedii, delegatii etc.)  cărora le-au fost încredinţate ştampilele din institutie dreptul de semnatura si gestionarea stampilelor il are  persoana desemnată de primar să o înlocuiască .

 

 

 

  PRIMAR      SECRETAR

  OLTEAN OVIDIU    OLTEAN  MARIA

  Anexa la H.C.L. nr.20/29.07 2010.

 

 

 

REGULAMENTUL

 

DE ORGANIZARE A EVIDENTEI

SI CIRCULATIA ACTELOR

 

 

  Art.1.  Primirea, distibuirea si expedierea corespondentei

 

  Primirea, si inregistrarea corespondentei  se face de catre referentul  relaţii cu publicul ,  care o inaintează primarului pentru repartizare, urmand ca aceasta sa fie predată  celor carora le-a fost repartizata  pentru solutionarea  in mod competent si in termenele legale. Expedierea corespondentei se face de catre  Referentul  relaţii  cu publicul.

 

  Petitiile (intelegandu-se prin acestea in sensul dispozitiilor O.G.nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor: cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulate in scris sau prin email, pe care un cetatean ori o organizatie legal constituita  o poate adresa autoritatilor publice) se inregistreaza de catre  referentul  relaţii  cu publicul  in registrul de  evidenta a  petitiilor si se  repartizeaza personalului de specialitate caruia îi apartine pentru solutionare si formularea raspunsului in termen legal.

 

  In vederea solutionarii petitiilor personalul de specialitate le va solutiona in mod competent cu motivarea legala, iar in cazul in care termenul de solutionare este insuficient va putea solicita prelungirea acestuia  cu inca cel mult 15 zile, conducatorului institutiei. Persoana careia i s-a repartizat petitia este direct raspunzatoare de solutionarea in termen, sens in care va deschide o condica de evidenta a corespondentei, cu termene de solutionare, in caz contrar, sa poata fi informat in timp util conducatorul institutiei.

 

  Actele elaborate de consiliul local, in special hotararile adoptate  se vor inregistra de catre secretar,  in registrul  special de evidenta a hotararilor, urmand a fi comunicate Institutiei Prefrectului, primarului,  persoanelor interesate, precum si afisate in termenele legale si  postate  pe site-ul primariei .

 

  Corespondenta adresata personal si nominal se prezinta persoanelor indicate fara a fi desfacuta, inregistrarea ei facandu-se conform instructiunilor 3476/1969.

 

 

 

 

  Expedierea corespondentei prin posta sau prin curier(guard) se face zilnic de catre referentul  relaţii cu publicul  .

   Corespondenta de raspuns va purta numarul de inregistrare la primire iar cea intocmita in nume propriu cu numar “ din oficiu”.

 

  Art.2.  Emiterea dispozitiilor

 

  In vederea emiterii dispozitiilor primarului acestea vor fi insotite de un referat de specialitate semnat de catre persoana ce initiaza dispozitia , referatul se intocmeste in doua exemplare din care unul se inainteaza la secretarul primariei in vederea inscrierii in registrul de evidenta si un exemplar va ramane la persoana care la intocmit.

  Dispozitiile primarului se comunica in mod obligatoriu prefectului judetului Mureş , pentru exercitarea controlului legalitatii, in cel mult 5 zile lucratoare de la emiterea  lor.

 

  Art.3. Semnarea si avizarea pentru legalitate a actelor emise

 

  Toata corespondenta care se intocmeste de aparatul de specialitate al primarului in relatiile cu persoanele fizice sau juridice din tara sau strainatate , precum si in justitie va purta semnatura primarului sau a primarului si secretarului comunei  precum şi  numele si prenumele ,semnătura persoanei care a intcomit-o.

  - dispozitiile  vor fi semnate de către primar si vizate pentru legalitate de catre secretarul comunei.

  - raspunsul la petitiile adresate autoritatilor locale va fi semnat de catre persoana careia i-a fost repartizata spre solutionare. Raspunsul va fi insotit de adresa de inaintare purtand semnatura primarului si a secretarului comunei.

  -  corespondenta avand la baza formulare tipizate care prevad anumite semnaturi se semneaza de catre persoanele avand functiile respective.

  - delegatiile pentru deplasarea in interesul serviciului se vor semna de catre primar pentru viceprimar si secretar, de catre primar, viceprimar si secretar pentru ceilalti salariati, in functie de activitatea pe care o coordoneaza.

  - delegatiile pentru  deplasarile in  judeţ şi în  afara judetului ,in interes de serviciu se vor aproba , in toate cazurile, pentru toti salariatii, de catre primar.

  - viza delegatiilor persoanelor venite in delegatie la primarie se vor face de catre primar, viceprimar si secretar.

 

  Art.4.  Gestionarea stampilelor Primariei  TĂURENI , se face de catre secretar ,referent  relaţii  cu publicul  si  consilierul  cu  atribuţii de buget –contabilitate astfel: Stampila cu “  Primăria comunei  TĂURENI  1“  cu  stemă  va fi  gestionată  de către contabil  ,ştampila cu  “COMUNA TĂURENI” 1  fără  stemă  este gestionată de referentul  relaţii  cu publicul  iar stampilele cu  stemă  ce se aplica pe dispozitiile  primarului,  hotararile consiliului local si pe  actele de stare civilă sunt gestionate de secretarul comunei.Toate ştampilele  se vor păstra în fişete metalice  .

 

  Art.5. Folosirea stampilelor  se face dupa cum urmeaza :

a)  – Stampila cu inscriptia “ COMUNA TĂURENI”  1  fără stemă  se aplica pe toata corespondenta Primariei – in relatiile cu persoanele fizice si juridice si este  folosită de  referentul relaţii cu publicul .

b)  Stampila cu inscriptia “ Primaria comunei  TĂURENI 1”  cu  stemă  se aplica pe actele  intocmite de Compartimentul contabilitate ,impozite şi taxe ,  achiziţii publice  şi  resurse umane  este  folosită  de  consilierul  cu  atribuţii  buget-contabilitate.

c)  – Stampila cu inscriptia “Consiliul local al comunei  TĂURENI si stema Romaniei “ se aplica pe hotararile consiliului local şi  este  folosită  de către secretar

d)  – Stampila cu inscriptia “Primaria comunei TĂURENI  – Primar si Stema Romaniei “ se aplica numai pe dispozitiile emise de primar şi  este  folosită de către secretar

e)  – Stampila cu inscriptia “Primaria comunei  TĂURENI – starea civila si Stema Romaniei” se aplica numai de  ofiţerul  şi delegatul de stare civilă  ,  este  folosită de secretarul comunei care îndeplineşte şi  funcţia de ofiţer delegat  de stare civilă  pe corespondenta referitoare la starea civila , iar în lipsa acestuia de  delegatul de stare civilă  numit să o înlocuiască  .

  Art.6.  Aplicarea stampilelor se face dupa cum urmeaza :

  -  Stampila “ COMUNA TĂURENI”  1  pe corespondenta cu semnaturile  primarului, viceprimarului si secretarului şi a referenţilor cu  atribuţii  asistenţă socială  ,registrul  agricol ,consilierul  personal al primarului,referentului  cu  atribuţii bibliotecă şi  cultură şi responsabil  I.S.U.

    -  Stampila “ Primaria comunei  TĂURENI 1”  cu  stema  pe corespondenta cu semnaturile primarului , a consilierului  cu  atribuţii  buget-contabilitate ,inspectorului  cu  atribuţii  achiziţii publice şi resurse umane , referentului  cu  atribuţii  impozite şi taxe şi  casierului .

  -  pe dispozitiile emise de primar se aplica stampila “Primar cu sigiliul Stema Romaniei “,  pe semnatura primarului  sau a persoanei delegate de acesta;

  -  pe hotararile adoptate de  consiliulul local se aplica stampila “ Consiliul local cu Stema Romaniei “,  pe semnatura presedintelui de sedinta sau pe semnatura  altor consilieri desemnati in situatii speciale;

  - stampila cu inscriptia “Starea civila” se aplica pe  semnăturile ofiţerilor delegaţi  de stare civila, desemnati de catre primar ;

  Art.7. In cazuri justificate de lipsa a  persoanelor din institutie (concedii, delegatii etc.)  cărora le-au fost încredinţate ştampilele din institutie dreptul de semnatura si gestionarea stampilelor il are  persoana desemnată de primar să o înlocuiască .

 

 

 

  PRIMAR      SECRETAR

  OLTEAN OVIDIU    OLTEAN  MARIA