Hotararea Nr. 20 Din 29.07.2010
ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ
CONSILIUL LOCAL TĂURENI
H O T Ă R Â R E A NR.20
Din: 29.07.2010
Privind aprobarea Regulamentului de organizare a evidenţei şi circulaţia actelor a aparatului de specialitate a primarului
Consiliul local al comunei Tăureni, judeţul Mureş
Având în vedere Referatul întocmit de primar şi secretarul comunei Tăureni înregistrat sub nr. 1697/08.07.2010
Luând în considerare Avizele favorabile ale Comisiilor de specialitate ale Consiliului local Tăureni
In temeiul art. 36 alin.1 , alin.2 lit. a , art. 45 alin.1 şi art.115 alin.1 lit.b din Legea nr.215/2001- rep. administraţiei publice locale
HOTĂREŞTE:
Art.1.Se aprobă Regulamentul de organizare a evidenţei şi circulaţia actelor
a aparatului de specialitate a primarului ,ataşat prezentei hotărâri şi face parte integrantă din prezenta.
Art.2.Primarul şi secretarul comunei vor duce la îndeplinire prezenta hotărâre.
Art.3.Câte un exemplar din prezenta hotărâre se comunică :
-Instituţiei Prefectului judeţului Mureş
-primarului comunei Tăureni
-spre afişare
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ
BABĂ MIHAI
Contrasemnează secretar
Oltean Maria
Anexa la H.C.L. nr.20/29.07 2010.
REGULAMENTUL
DE ORGANIZARE A EVIDENTEI
SI CIRCULATIA ACTELOR
Art.1. Primirea, distibuirea si expedierea corespondentei
Primirea, si inregistrarea corespondentei se face de catre referentul relaţii cu publicul , care o inaintează primarului pentru repartizare, urmand ca aceasta sa fie predată celor carora le-a fost repartizata pentru solutionarea in mod competent si in termenele legale. Expedierea corespondentei se face de catre Referentul relaţii cu publicul.
Petitiile (intelegandu-se prin acestea in sensul dispozitiilor O.G.nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor: cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulate in scris sau prin email, pe care un cetatean ori o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor publice) se inregistreaza de catre referentul relaţii cu publicul in registrul de evidenta a petitiilor si se repartizeaza personalului de specialitate caruia îi apartine pentru solutionare si formularea raspunsului in termen legal.
In vederea solutionarii petitiilor personalul de specialitate le va solutiona in mod competent cu motivarea legala, iar in cazul in care termenul de solutionare este insuficient va putea solicita prelungirea acestuia cu inca cel mult 15 zile, conducatorului institutiei. Persoana careia i s-a repartizat petitia este direct raspunzatoare de solutionarea in termen, sens in care va deschide o condica de evidenta a corespondentei, cu termene de solutionare, in caz contrar, sa poata fi informat in timp util conducatorul institutiei.
Actele elaborate de consiliul local, in special hotararile adoptate se vor inregistra de catre secretar, in registrul special de evidenta a hotararilor, urmand a fi comunicate Institutiei Prefrectului, primarului, persoanelor interesate, precum si afisate in termenele legale si postate pe site-ul primariei .
Corespondenta adresata personal si nominal se prezinta persoanelor indicate fara a fi desfacuta, inregistrarea ei facandu-se conform instructiunilor 3476/1969.
Expedierea corespondentei prin posta sau prin curier(guard) se face zilnic de catre referentul relaţii cu publicul .
Corespondenta de raspuns va purta numarul de inregistrare la primire iar cea intocmita in nume propriu cu numar “ din oficiu”.
Art.2. Emiterea dispozitiilor
In vederea emiterii dispozitiilor primarului acestea vor fi insotite de un referat de specialitate semnat de catre persoana ce initiaza dispozitia , referatul se intocmeste in doua exemplare din care unul se inainteaza la secretarul primariei in vederea inscrierii in registrul de evidenta si un exemplar va ramane la persoana care la intocmit.
Dispozitiile primarului se comunica in mod obligatoriu prefectului judetului Mureş , pentru exercitarea controlului legalitatii, in cel mult 5 zile lucratoare de la emiterea lor.
Art.3. Semnarea si avizarea pentru legalitate a actelor emise
Toata corespondenta care se intocmeste de aparatul de specialitate al primarului in relatiile cu persoanele fizice sau juridice din tara sau strainatate , precum si in justitie va purta semnatura primarului sau a primarului si secretarului comunei precum şi numele si prenumele ,semnătura persoanei care a intcomit-o.
- dispozitiile vor fi semnate de către primar si vizate pentru legalitate de catre secretarul comunei.
- raspunsul la petitiile adresate autoritatilor locale va fi semnat de catre persoana careia i-a fost repartizata spre solutionare. Raspunsul va fi insotit de adresa de inaintare purtand semnatura primarului si a secretarului comunei.
- corespondenta avand la baza formulare tipizate care prevad anumite semnaturi se semneaza de catre persoanele avand functiile respective.
- delegatiile pentru deplasarea in interesul serviciului se vor semna de catre primar pentru viceprimar si secretar, de catre primar, viceprimar si secretar pentru ceilalti salariati, in functie de activitatea pe care o coordoneaza.
- delegatiile pentru deplasarile in judeţ şi în afara judetului ,in interes de serviciu se vor aproba , in toate cazurile, pentru toti salariatii, de catre primar.
- viza delegatiilor persoanelor venite in delegatie la primarie se vor face de catre primar, viceprimar si secretar.
Art.4. Gestionarea stampilelor Primariei TĂURENI , se face de catre secretar ,referent relaţii cu publicul si consilierul cu atribuţii de buget –contabilitate astfel: Stampila cu “ Primăria comunei TĂURENI 1“ cu stemă va fi gestionată de către contabil ,ştampila cu “COMUNA TĂURENI” 1 fără stemă este gestionată de referentul relaţii cu publicul iar stampilele cu stemă ce se aplica pe dispozitiile primarului, hotararile consiliului local si pe actele de stare civilă sunt gestionate de secretarul comunei.Toate ştampilele se vor păstra în fişete metalice .
Art.5. Folosirea stampilelor se face dupa cum urmeaza :
a) – Stampila cu inscriptia “ COMUNA TĂURENI” 1 fără stemă se aplica pe toata corespondenta Primariei – in relatiile cu persoanele fizice si juridice si este folosită de referentul relaţii cu publicul .
b) Stampila cu inscriptia “ Primaria comunei TĂURENI 1” cu stemă se aplica pe actele intocmite de Compartimentul contabilitate ,impozite şi taxe , achiziţii publice şi resurse umane este folosită de consilierul cu atribuţii buget-contabilitate.
c) – Stampila cu inscriptia “Consiliul local al comunei TĂURENI si stema Romaniei “ se aplica pe hotararile consiliului local şi este folosită de către secretar
d) – Stampila cu inscriptia “Primaria comunei TĂURENI – Primar si Stema Romaniei “ se aplica numai pe dispozitiile emise de primar şi este folosită de către secretar
e) – Stampila cu inscriptia “Primaria comunei TĂURENI – starea civila si Stema Romaniei” se aplica numai de ofiţerul şi delegatul de stare civilă , este folosită de secretarul comunei care îndeplineşte şi funcţia de ofiţer delegat de stare civilă pe corespondenta referitoare la starea civila , iar în lipsa acestuia de delegatul de stare civilă numit să o înlocuiască .
Art.6. Aplicarea stampilelor se face dupa cum urmeaza :
- Stampila “ COMUNA TĂURENI” 1 pe corespondenta cu semnaturile primarului, viceprimarului si secretarului şi a referenţilor cu atribuţii asistenţă socială ,registrul agricol ,consilierul personal al primarului,referentului cu atribuţii bibliotecă şi cultură şi responsabil I.S.U.
- Stampila “ Primaria comunei TĂURENI 1” cu stema pe corespondenta cu semnaturile primarului , a consilierului cu atribuţii buget-contabilitate ,inspectorului cu atribuţii achiziţii publice şi resurse umane , referentului cu atribuţii impozite şi taxe şi casierului .
- pe dispozitiile emise de primar se aplica stampila “Primar cu sigiliul Stema Romaniei “, pe semnatura primarului sau a persoanei delegate de acesta;
- pe hotararile adoptate de consiliulul local se aplica stampila “ Consiliul local cu Stema Romaniei “, pe semnatura presedintelui de sedinta sau pe semnatura altor consilieri desemnati in situatii speciale;
- stampila cu inscriptia “Starea civila” se aplica pe semnăturile ofiţerilor delegaţi de stare civila, desemnati de catre primar ;
Art.7. In cazuri justificate de lipsa a persoanelor din institutie (concedii, delegatii etc.) cărora le-au fost încredinţate ştampilele din institutie dreptul de semnatura si gestionarea stampilelor il are persoana desemnată de primar să o înlocuiască .
PRIMAR SECRETAR
OLTEAN OVIDIU OLTEAN MARIA
Anexa la H.C.L. nr.20/29.07 2010.
REGULAMENTUL
DE ORGANIZARE A EVIDENTEI
SI CIRCULATIA ACTELOR
Art.1. Primirea, distibuirea si expedierea corespondentei
Primirea, si inregistrarea corespondentei se face de catre referentul relaţii cu publicul , care o inaintează primarului pentru repartizare, urmand ca aceasta sa fie predată celor carora le-a fost repartizata pentru solutionarea in mod competent si in termenele legale. Expedierea corespondentei se face de catre Referentul relaţii cu publicul.
Petitiile (intelegandu-se prin acestea in sensul dispozitiilor O.G.nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor: cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulate in scris sau prin email, pe care un cetatean ori o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor publice) se inregistreaza de catre referentul relaţii cu publicul in registrul de evidenta a petitiilor si se repartizeaza personalului de specialitate caruia îi apartine pentru solutionare si formularea raspunsului in termen legal.
In vederea solutionarii petitiilor personalul de specialitate le va solutiona in mod competent cu motivarea legala, iar in cazul in care termenul de solutionare este insuficient va putea solicita prelungirea acestuia cu inca cel mult 15 zile, conducatorului institutiei. Persoana careia i s-a repartizat petitia este direct raspunzatoare de solutionarea in termen, sens in care va deschide o condica de evidenta a corespondentei, cu termene de solutionare, in caz contrar, sa poata fi informat in timp util conducatorul institutiei.
Actele elaborate de consiliul local, in special hotararile adoptate se vor inregistra de catre secretar, in registrul special de evidenta a hotararilor, urmand a fi comunicate Institutiei Prefrectului, primarului, persoanelor interesate, precum si afisate in termenele legale si postate pe site-ul primariei .
Corespondenta adresata personal si nominal se prezinta persoanelor indicate fara a fi desfacuta, inregistrarea ei facandu-se conform instructiunilor 3476/1969.
Expedierea corespondentei prin posta sau prin curier(guard) se face zilnic de catre referentul relaţii cu publicul .
Corespondenta de raspuns va purta numarul de inregistrare la primire iar cea intocmita in nume propriu cu numar “ din oficiu”.
Art.2. Emiterea dispozitiilor
In vederea emiterii dispozitiilor primarului acestea vor fi insotite de un referat de specialitate semnat de catre persoana ce initiaza dispozitia , referatul se intocmeste in doua exemplare din care unul se inainteaza la secretarul primariei in vederea inscrierii in registrul de evidenta si un exemplar va ramane la persoana care la intocmit.
Dispozitiile primarului se comunica in mod obligatoriu prefectului judetului Mureş , pentru exercitarea controlului legalitatii, in cel mult 5 zile lucratoare de la emiterea lor.
Art.3. Semnarea si avizarea pentru legalitate a actelor emise
Toata corespondenta care se intocmeste de aparatul de specialitate al primarului in relatiile cu persoanele fizice sau juridice din tara sau strainatate , precum si in justitie va purta semnatura primarului sau a primarului si secretarului comunei precum şi numele si prenumele ,semnătura persoanei care a intcomit-o.
- dispozitiile vor fi semnate de către primar si vizate pentru legalitate de catre secretarul comunei.
- raspunsul la petitiile adresate autoritatilor locale va fi semnat de catre persoana careia i-a fost repartizata spre solutionare. Raspunsul va fi insotit de adresa de inaintare purtand semnatura primarului si a secretarului comunei.
- corespondenta avand la baza formulare tipizate care prevad anumite semnaturi se semneaza de catre persoanele avand functiile respective.
- delegatiile pentru deplasarea in interesul serviciului se vor semna de catre primar pentru viceprimar si secretar, de catre primar, viceprimar si secretar pentru ceilalti salariati, in functie de activitatea pe care o coordoneaza.
- delegatiile pentru deplasarile in judeţ şi în afara judetului ,in interes de serviciu se vor aproba , in toate cazurile, pentru toti salariatii, de catre primar.
- viza delegatiilor persoanelor venite in delegatie la primarie se vor face de catre primar, viceprimar si secretar.
Art.4. Gestionarea stampilelor Primariei TĂURENI , se face de catre secretar ,referent relaţii cu publicul si consilierul cu atribuţii de buget –contabilitate astfel: Stampila cu “ Primăria comunei TĂURENI 1“ cu stemă va fi gestionată de către contabil ,ştampila cu “COMUNA TĂURENI” 1 fără stemă este gestionată de referentul relaţii cu publicul iar stampilele cu stemă ce se aplica pe dispozitiile primarului, hotararile consiliului local si pe actele de stare civilă sunt gestionate de secretarul comunei.Toate ştampilele se vor păstra în fişete metalice .
Art.5. Folosirea stampilelor se face dupa cum urmeaza :
a) – Stampila cu inscriptia “ COMUNA TĂURENI” 1 fără stemă se aplica pe toata corespondenta Primariei – in relatiile cu persoanele fizice si juridice si este folosită de referentul relaţii cu publicul .
b) Stampila cu inscriptia “ Primaria comunei TĂURENI 1” cu stemă se aplica pe actele intocmite de Compartimentul contabilitate ,impozite şi taxe , achiziţii publice şi resurse umane este folosită de consilierul cu atribuţii buget-contabilitate.
c) – Stampila cu inscriptia “Consiliul local al comunei TĂURENI si stema Romaniei “ se aplica pe hotararile consiliului local şi este folosită de către secretar
d) – Stampila cu inscriptia “Primaria comunei TĂURENI – Primar si Stema Romaniei “ se aplica numai pe dispozitiile emise de primar şi este folosită de către secretar
e) – Stampila cu inscriptia “Primaria comunei TĂURENI – starea civila si Stema Romaniei” se aplica numai de ofiţerul şi delegatul de stare civilă , este folosită de secretarul comunei care îndeplineşte şi funcţia de ofiţer delegat de stare civilă pe corespondenta referitoare la starea civila , iar în lipsa acestuia de delegatul de stare civilă numit să o înlocuiască .
Art.6. Aplicarea stampilelor se face dupa cum urmeaza :
- Stampila “ COMUNA TĂURENI” 1 pe corespondenta cu semnaturile primarului, viceprimarului si secretarului şi a referenţilor cu atribuţii asistenţă socială ,registrul agricol ,consilierul personal al primarului,referentului cu atribuţii bibliotecă şi cultură şi responsabil I.S.U.
- Stampila “ Primaria comunei TĂURENI 1” cu stema pe corespondenta cu semnaturile primarului , a consilierului cu atribuţii buget-contabilitate ,inspectorului cu atribuţii achiziţii publice şi resurse umane , referentului cu atribuţii impozite şi taxe şi casierului .
- pe dispozitiile emise de primar se aplica stampila “Primar cu sigiliul Stema Romaniei “, pe semnatura primarului sau a persoanei delegate de acesta;
- pe hotararile adoptate de consiliulul local se aplica stampila “ Consiliul local cu Stema Romaniei “, pe semnatura presedintelui de sedinta sau pe semnatura altor consilieri desemnati in situatii speciale;
- stampila cu inscriptia “Starea civila” se aplica pe semnăturile ofiţerilor delegaţi de stare civila, desemnati de catre primar ;
Art.7. In cazuri justificate de lipsa a persoanelor din institutie (concedii, delegatii etc.) cărora le-au fost încredinţate ştampilele din institutie dreptul de semnatura si gestionarea stampilelor il are persoana desemnată de primar să o înlocuiască .
PRIMAR SECRETAR
OLTEAN OVIDIU OLTEAN MARIA